Nästan Fredag

Har ni tänkt på att vi idag i vårt stressiga samhälle nästan aldrig tänker på nuet?
Detta har slagit mig flera gånger och varje gång blir jag lika förvånad..
Hur kan detta komma sig??

Tex längtar vi ju nu till sommarlovet och när sommarlovet tar slut kommer vi längta till sportlovet. Och när vi befinner oss där på stranden en solig dag i Juli när det är så varmt att man inte kan göra annat än att ligga i poolen/havet så kommer tanken upp i våra huvuden: Gud vad jag längtar till Julafton! Och när man väl sitter där på julafton och snöblasket piskar mot fönstret så vill man inget hellre än att ligga där på stranden i gassande värme.. Varför funkar människan så??

Jag älskar att längta! Det är såå spännande på nåt vis. Men när man väl har fått eller kommit till det man längtar efter börjar jag på en gång längta efter något nytt.. Hur kan det komma sig? Jag vet inte riktigt men just nu längtar jag till i morrn, Fredag!   
Nämnde jag att vi inte har nån gympa i morrn så vi slutar kl 11.55! :)

Jippie! Jag längtar!
//catharina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0